Równania różniczkowe w technice

W tym semestrze będziemy się uczyć o jednym z najważniejszych działów matematyki stosowanej (i matematyki jako takiej) - równaniach różniczkowych (zwyczajnych). Mam nadzieję, że uda mi się przedstawić Wam ten temat w przystępny i ciekawy sposób (zwłaszcza w formie zdalnej…). Sam przedmiot nie jest trudny ale systematyczna praca jest konieczna do nabycia biegłości w formułowaniu i rozwiązywaniu równań. Główny nacisk kursu będzie położony na rozumienie po co o tym wszystkim mówimy i do czego cała ta maszyneria służy.

Zasady zaliczenia

Na zajęciach w trakcie semestru będziemy zdobywać punkty z trzech różnych form.

Aktywność (10 pkt)

Za każde zadanie zrobione przy tablicy można otrzymać 1 punkt. W przypadku niektórych, mniej standardowych zadań, prowadzący zdecyduje o punktacji. W przypadku dużej aktywności całej grupy ćwiczeniowej wciąż możliwe będzie uzyskanie maksimum punktów za aktywność mimo rozwiązania mniejszej niż 10 liczby zadań. Zdecyduje o tym prowadzący danej grupy.

Kolokwia (15 pkt)

Kolokwia odbywać się będą w trakcie ćwiczeń. Będzie ich trzy i zawsze będą zapowiedziane.

Pierwsze kolokwium:

Projekt (20 pkt)

Tradycyjnie elementem zaliczenia będzie również projekt eksplorujący numeryczną stronę równań zwyczajnych. Szczegóły będą podane w październiku. Na pewno będziemy pracować w Jupyterze (język dowolny). Projekt jest konieczny do zaliczenia przedmiotu.

Instrukcja zgłaszania projektów i lista tematów

Termin zgłaszania tematów: 05.11
Termin oddawania projektów: 07.01

Egzamin (35 pkt)

Egzamin odbędzie się w tradycyjny sposób. Szczegóły zostaną podane w trakcie semestru.

Egzamin podstawowy: 05.02 w salach A.1.14 oraz A.1.3 w C19 w godz. 09-11.
Egzamin poprawkowy: 15.02 w sali A.1.14@C19 w godz. 09-11.

Ostateczna ocena

Ostateczna ocena z kursu będzie wyznaczona z wzięciem pod uwagę wszystkich powyższych form. Do zdobycia jest zatem 80 punktów, które zostaną przeliczone na ocenę końcową. Zauważmy, że ćwiczenia są ważniejsze niż egzamin. Dużo bardziej cenię sobie systematyczną pracę przez cały semestr niż jednorazowy sprawdzian wiedzy, który może być zaburzony stresem.

Progi zaliczeniowe. Ostateczną ocenę wyznaczamy z poniższej tabelki gdzie $S$ to całkowita suma punktów za ćwiczenia i egzamin.

Punkty Ocena
$S<34$ $2.0$
$34\leq S < 42.5$ $3.0$
$42.5\leq S < 50.75$ $3.5$
$50.75\leq S < 58$ $4.0$
$58\leq S < 65$ $4.5$
$S \geq 65$ $5.0$

Plan wykładu

Skrypt do wykładu zawiera na pewno więcej informacji niż będziemy w stanie omówić w semestrze. Będę systematycznie zaznaczał co dokładnie przerobimy chociaż przeczytanie wszystkiego może być bardzo kształcące!

Bardzo proszę o zgłaszanie błędów w notatkach.

Listy zadań